Mobilitat, transport, contaminació, canvi climàtic, salut…
Xerrada-debat sobre l’impacte ambiental del transport al Vallès
Mobilitat, transport, contaminació, canvi climàtic, salut… Com afrontem aquests reptes ambientals al Vallès?
Una xerrada-debat sobre l’impacte ambiental del transport al Vallès a través de la recerca mèdica i l’experiència de les polítiques ambientals de la Generalitat.
Quines implicacions tindrien infraestructures viàries com el Quart Cinturó en aquest context i com podem fer front al repte de la mobilitat sostenible al Vallès?
L’ADENC i la Campanya contra el Quart Cinturó organitzem una xerrada–debat amb dos ponents de referència per a conèixer els efectes ambientals de l’actual model de mobilitat al Vallès des de la perspectiva de la salut i del compliment dels compromisos de reducció dels gasos d’efecte hivernacle.
L’acte comptarà amb la intervenció del doctor Jordi Sunyer, catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública de la UPF i professor investigador de l'ISGlobal, i de l’ambientòloga Mireia Boya, que fou Directora General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya entre 2023 i 2025.
Un representant de la Campanya Contra el Quart Cinturó analitzarà l’estat del projecte del Quart Cinturó i exposarà les darreres actuacions realitzades per la Campanya en relació al Conveni de la Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell signat per l’Estat i la Generalitat, a l’incompliment del Pla Específic de Mobilitat del Vallès i a les alternatives al projecte.
La xerrada es realitza amb la col·laboració de la Comissió de Drets Humans de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Sabadell en el context de la reivindicació del dret a la qualitat ambiental com un dret fonamental i tractarà així també de les estratègies per reduir l’impacte de la contaminació atmosfèrica i de la lluita contra els efectes del canvi climàtic.