Aigua, paper i prehistòria
Visita al Molí Paperer de Capellades i al Parc Prehistòric
Matinal a Capellades amb dues joies en una sola sortida. Primer, visita guiada al Museu Molí Paperer, gran molí històric on veurem la maquinària en funcionament i una demostració del paper fet a mà.
Després, visita guiada al NEAN Parc Prehistòric, on hi ha l’Abric Romaní, un dels grans jaciments del país per a interpretar el món neandertal, a la cinglera del Capelló, imponent formació rocosa de travertí enlairada sobre el riu Anoia.
Fa entre 75.000 i 40.000 anys, el cingle del Capelló va ser refugi dels neandertals. L'Abric Romaní va ser descobert l’any 1909, i es considera el jaciment més important de neandertals de la península Ibèrica (115.000-40.000 anys).
Passejada inicial (opcional) fins al riu Anoia ("Els camins del paper") que ens permetrà veure una colla d'elements del patrimoni paperer. L'itinerari urbà recorre la Bassa, el Molí de la Vila, el Rec del Corronaire, la Miranda, els Molins de la Costa i la Font de la Reina. Dificultat baixa: distància 3,4 km; desnivell +79 m - 79 m; durada: 45 min.
Podeu fer la inscripció per internet clicant aquí.